gardando lembranzas

Escribir agora
da tarde de hoxe, chea de melodías, baldeira de sombras. Da luz do crepúsculo batendo nos seus ollos detrás do parabrisas. [Os seus ollos limpos, tristes, enigmáticos.] Dos silencios, das palabras. Da sensación de deixarse levar. Das mimosas deitadas sobre a carretera, entre o lusco e fusco. Do instante no que, súbitamente, sentín que a morte é un exilio perpetuo da beleza.

Sentar agora
xunto á cociña de leña e gardar estas lembranzas nun sitio da memoria onde non podrezan

[como lles pasou ás vellas trabes que fixera meu avó e que agora eu queimo]

Dornelas, 5 de marzo

trabes fendidas para leña

as trabes do avó

18 thoughts on “gardando lembranzas

  1. Bos días amicus:
    (Dirigido al abuelo que como una viga recio se mantuvo…)
    Andaba yo siempre como el despreocupado que tiene todo al día…que regresa a casa viendo la ciudad construida.
    Andaba yo contento, muchas veces, como el que bebe vino para marear la mente…alcohólico perdido.Ahora parece que voy bebido.
    Andaba yo sonriendo sin preocupaciones que me rondasen como el sereno de corta calle.
    Andaba sin preocupaciones,sin pensamientos,vacía la mente,sin vacilaciones,sin callejones,todo recto; cuando de pronto recibo una nota que me tiene mal herido…en todos los sentidos.
    Andaba yo más feliz que una lombriz cuando alguien llamó a mi batipuerta y me dejó escritos,tan internos y profundos,tan antiguos que bien parecían petroglifos.
    Andaba yo viviendo como un pagano sin ídolos cuando la diosa grabó en mi roca palabras de compromiso,extravertidas,sociables,contenidas,de agradecimiento por los rezos a ella concedidos.
    Levantaré en mi primitivismo un ara para realizarle ofrendas de buena natura y dejareme crecer la barba, a la milo naturaleza que vive más allá del Deza y renovaré mi alma y fundiré mi falcata para realizar ritos en agradecimiento a sus palabras.Dejaré que el tiempo me consuma y mantendré mi mente pura para consolar al viento que en brisa convertido me transporte extravertido por los favores concedidos.
    Me olvidaré de mi y recobraré mi condición de aldeano y me dejaré morir.
    Me agarraré del pecho y cerca del hogar me echaré al fuego pues la herida que se ha abierto me desangra y ya me han dicho que no es de coser y cantar.
    Me transportaré hacia el séptimo estío para presentar ofrendas a la diosa del mar,del que reza río…
    Deica logo amicus.
    Bos días amicus:
    (Dirixido ao avó que como unha viga recio mantívose…)
    Andaba eu sempre como o despreocupado que ten todo ao día…que regresa a casa vendo a cidade construída.
    Andaba eu contento, moitas veces, como o que bebe viño para marear a mente…alcohólico perdido.Agora parece que vou bebido.
    Andaba eu sorrindo sen preocupacións que me roldasen como o sereno de curta rúa.
    Andaba sen preocupacións,sen pensamentos,baleira a mente,sen vacilacions,sen ruelas,todo recto; cando de súpeto recibo unha nota que me ten mal ferido…en todos os sentidos.
    Andaba eu máis feliz que unha “lombriz”(lombriga) cando alguén chamou á miña batiporta e deixoume escritos,tan internos e profundos,tan antigos que ben parecían petróglifos.
    Andaba eu vivindo como un pagán sen ídolos cando a deusa gravou na miña roca palabras de compromiso,extravertidas,sociables,contidas,de agradecimento polos rezos a ela concedidos.
    Levantarei no meu primitivismo un ara para realizarlle ofrendas de boa natura e deixareime medrar a barba, á milo natureza que vive máis aló do Deza e renovarei a miña ialma e fundirei a miña falcata pra procurarlle ritos en agradecemento ás súas palabras.Deixarei que o tempo consúmame e manterei a miña mente pura pra consolar ao vento que en brisa convertido transpórteme extravertido polos favores concedidos.
    Esquecereime do meu e recobrarei a miña condición de aldeán e deixareime morrer.
    Agarrareime do peito e cerca do fogar botareime ao lume pois a ferida que se abriu desángame e xa me dixeron que non é de carne sen ósos.
    Transportareime cara ao sétimo estío para presentar ofrendas á deusa do mar,do que reza río…
    Zeltia,unha aperta longa,un anaco de saúdo,longo o meu bico.
    Bos días amicus.

    Gústame

  2. Construimos nosas lembranzas sobre as dos que nos precederon… Lembranzas que mañán serán as trabes sobre as que apoiarán as dos que nos siguen… E a beleza, eterna, segue a ascender lentamente…

    Gústame

  3. Os seus ollos limpos, tristes, enigmáticos, os cornechos de pan de Antas, o viño que pinta os beizos do mediodía, o sol, o sol, o soliño, o sol…
    E unha voz que exorciza a memoria: cobarde, galiña!!!. Máis risas.

    Gústame

  4. Boeno, tal como ti o miras… quen lles ía dicir ás trabes do avó que a porta da cociña de ferro ía ser o camiño para o “exilio perpetuo da beleza”!.
    Eu case quero continuar un anaquiño máis por este val de bágoas chuviñento.

    Bicos ulláns

    Gústame

  5. Bos días amicus:
    Fiiuuuu…!
    Cuánta nostalgia se guarda en estas palabras, cuánta lástima cariñosa acompaña a la quema de la madera con la complicidad de quien le dio utilidad cuando era joven. Fallan sus fuerzas y permite que su/sus acompañantes la empleen llegados a la aldea. Se consume la vida como el castaño que un día fue travesaño curtido de dar techo,sonrisas,calor,comida…
    Hubo un día, posiblemente ese mismo, en que él viajaba al lado; siendo transportado la luz mecía en su mejilla y del corto viaje a la aldea,tal vez,dejó dicho el empleo de ese bien contingente necesario para caldear la vivienda de vuestro recuerdo. Antes que la humedad degrade la fibra se emplea la metáfora de convertir a ceniza y producir calor…Algunos cuerpos degradan sus fibras bajo un manto de tierra; otros son alegoría fundida a quinientos grados al igual que el calor que en vida produjeron. Otros sin llegar a esa calidad y cantidad han legado,sin quererlo, productos para suplantarlos…cosas de su propiedad que añadan lo que no pudieron dar totalmente. Se consumen en las llamas y pasan a ser cenizas, se consumen en crematorios y pasan a ser cenizas; ambos seguirán vivos en vuestros recuerdos, ahora también nuestros.
    Todos los detalles, metáforas del crepúsculo que nos rodea en sin fin de detalles como(esa maravillosa expresión galaica) lusco e fusco,mimosas tan cargadas de aroma que no se soportan….en las cocinas donde se acostumbra a guardar en alacenas víveres necesarios (para conservar la vida) guardamos los recuerdos para que otros vivan en nuestras alacenas mentales y observamos en las miradas de los más viejos las disculpas del tiempo perdido.
    Zeltia unha aperta longa, un anaco de saúdo.
    Bos días amicus.

    Gústame

  6. Los recuerdos forman y formarán siempre parte de nosotros. No desaparecen nunca. Qué arda el mundo que los recuerdos de los nuestros forman parte de la piel y el alma de la que estamos hecchos.

    Un biquiño

    Gústame

  7. Sí, ás veces póñome moi transcendente :-)
    Déixovos un saúdo para cada un de vós. Estou agradecida de que sexades tan fieis seguindo os textos do meu diario persoal post tras post…

    Gústame

Deixar unha resposta

