culpas, aniversarios, neve e feixoas

Hai xusto cinco anos tamén nevara. Lembro estar na comida das italianas en Cesuras, na Revolta, aletargada por dentro de tanta pena que tiña. De súpeto alguén dixo: está nevando e saímos todos correndo. Caían as folerpas blandas, danzando co vento, pousándose na miña bufanda de cores. Eran coma bicos na cara, coma cariciñas no pelo.

Onte nevou de novo, no aniversario do seu pasamento, pero non vin caer a neve. Ao espertar o domingo xa estaban os campos brancos. Eu, que levaba uns días coa conciencia rillándome por un pecadiño, pregunteime cun sorriso se non sería un sinal do ceo, unha mensaxe de paz e decidín gardar a culpa ben dobradiña no mesmo caixón onde teño as outras e deixarme querer polos amigos [ao feito, peito]. Disfrutei da paisaxe branca e probei dous sabores novos, fortes e sorprendentes: porros en vinagreta de framboesas envasados pola alcaldesa de Tabuyo del Monte e feixoas acabadas de coller da árbore [que me gustaron]
Volvín para A Coruña cunha úlcera na córnea [nin unha pecadora atea escapa do castigo divino].

Feijoa. Foto da galería de Brian Havens en Flicrk

49 thoughts on “culpas, aniversarios, neve e feixoas

  1. Esa ironía que repartes entre líneas , me ha cautivado.”…ao feito ,peito”.

    Como me gusta leerte en gallego!. Me das envidia y no es de la buena jajaj

    Un abrazo

  2. Por más que algunas nos empeñemos, la perfección no existe, y cuando la pretendemos, los fallos nos acusan con su dedo acusador: tienes la culpa, tienes la culpa…

    Biquiños.

    • ¿cómo que la traducción es mejor? la traducción es perfecta! jaja que la hice yo misma, la tienes si clicas donde pone “en español”. Tambien he puesto un enlace en la palabra “feixoa” por si álguien, como yo hasta hace dos dias, no sabe lo que es.
      Pero te dejo una foto, del fruto (feijoa en portugués, ó guayaba de Brasil)
      https://i2.wp.com/www.danielweisser.de/blog/uploaded_images/Feijoa-789430.jpg

      y otra del árbol, que se usa también en jardinería, porque es bonito:
      https://i0.wp.com/www.jungleseeds.com/images/Feijoa.jpg

  3. no había oído hablar de esa fruta hasta ahora… así, por los ojos, parece que no me va a gustar pero nunca se sabe… ahora estoy loca por los Persimones y antes ni los conocía…

    respecto al pecadiño ese del que hablas, también podías contarnos un poquito más, mujer… je je je

    biquiños,

    • o persimón é unha variedade de caqui. eu compro a variedade sharon que é o que venden por aí, que vén de Israel. Hai outros caquis que son ásperos ao paladar e esa sensación resúltame desagradábel.
      Hai algúns anos aquí non se vendía nin se cultivaba. Agora coa globalización, xa se sabe, vaise achegando todo á porta da casa.
      Pero xa que apandamos coa parte negativa, aproveitémonos, mentres non podamos cambiar o mundo, da parte positiva do asunto.

      caquis:

      https://i2.wp.com/fruitacasa.com/es/article/img_lg/Caqui_Persimon_2.jpg

  4. No diccionario de sinónimos definese pecad@r coma CULPABLE, DELINCUENTE, IMPÍO, REO , TRANSGRESOR, VICIOSO… é moi heavy toda esta herdanza do mundo cristiá , por iso non me vai para nada esta palabra, mais se tivese que escoller eu quedaría con TRANSGRESOR… Cal che presta máis a ti ?

    • Tendo eu unha veta de exhibicionismo emocional, a túa pregunta faiseme… vou dicir tentadora para seguir co vocabulario do mundo cristiá :)
      E das palabras que me das a escoller… acepto transgresora por proximidade. [O único que me fode transgredir son as miñas normas, que, bueno, realmente tampouco son “miñas”. Debería tomalo coma unha liberación do “poder pastoral” que dí un amigo meu.]

    • No, Rubén, ninguna deshonra a la dulce memoria. Más bien una pequeña transgresión de las leyes morales establecidas en mi entorno. y, algo de placer tambien hubo… si no que gracia tiene transgredir nada?

  5. Es mejor y más fácil digerir un buen menú que una culpa guardada.Lo mejor sería hacer un hoyo y enterrarla,quien sabe a lo mejor florecen feijoas.

    Abrazo e un saúdo afectuoso!

  6. O pecadiño parece que entrou polos ollos. Xa se sabe no pecado vai implicita a penitencia.
    Ego te absolvo a peccatis tuis in nomine Patris et Filii et Spiritus Sancti.
    Saúdos

  7. Tampoco conocía esta variedad de caquis. Siempre aprendiendo y sobre todo, de personas que tienen mucho que enseñar…

    Recordar los pecados no está mal, sobre todo si nos sirve para invocar los buenos presagios… uff, me quedó esto raro! comprobé que no sirve de mucho echarse totalmente las culpas por algo que sucedió en el pasado, siempre hay más de una persona implicada en nuestras decisiones, al igual que más de un motivo y excusa para la opción…

    Igualmente, me gustaron tus palabras. Me resultan muy filosóficas y reparadoras…

    Un saludo.

  8. Nunca as catei, pero si sabía delas (aínda que non sabía que eran o mesmo que a guayaba).
    Descubro grazas a este post o seu anterior bogue: teña por seguro que fuchicarei nel (a curiosidade matou o gato).
    Grazas as gavetas que tantas cousas (boas e malas) nos gardan, e logo a neve, esa grande reseteadora: o mundo anóase cando neva (logo aos dous días volve ao noxo de sempre, pero enfín)

  9. Dende que Arguiñano mudou de horario, aquí todo cristo se atreve coa cociña. Pero esto de meterlle vinagra ós porros…paréceme un sacrilexio. O ácido do vinagre seica é malo para o estómago; pero nos pulmós ten que facer estragos nos alveolos.

    Sigue doblando os pecados, eu levo tempo esmagando neles tamén, así que verémonos no inferno (sen neve!)

    Bicos


  10. · Goustei de iso da sinal da educacion xudeo-cristiana. Sempre deixa posos, mas ben lamas onde perecer. Está ben feito iso de transgredir. Po lo recto camiño nunca chegamos a bon porto.
    · La feijoa no es una guayaba. Para nada. San Gúgol te lo confirmará.
    · Mi pequeña feijoa, de unos 120 centimetros de altura, se ha puesto a dar frutos. últimamente desayuno todos los día mermelada de acca sellowiana, su nombre fino. Su sabor, una mezcla de diferentes sabores, y su textura, según estado de maduración, sorprende.

    · bicos

    CR & LMA
    ________________________________
    ·

    • Estou contigo no dos sabores, pero no de ser guayaba do brasil, entón se non o é, foi o propio google quen me enganou!!!!
      Vin as fotos que me amosaches… moito mellores cás que eu escollin!

  11. Eu levo tres diás aqui em Santiago e voltarei manhá pola manha a Cima de Vila así que nom sei se neva, deches-me a ideia de chamar para comproba-lo :D Polo que sei no caminho de volta sí nevou, agardemos que nom seja um problema :D

    Desfruta do inverno e da neve que enfría a carne e azuza as penas …

    Um saúdo!

  12. A neve, aparte de bonita, incita á calma interior.
    Eu probei a feixoa a semana pasada dun que a ten na súa casa e non me gustou. Agora teño que probar os porros eses con vinagre.
    E a vida segue.

  13. Como non somos santos, pecados sempre cometemos. As culpas por eles deben durar o xustiño para aprender dos erros, pedir disculpas si fora menester e xa está. Como ti dis, ó feito, peito. Porque se non cargamos demasiado as costas e faise máis difícil vivir, que xa é bastante complicado de por si.

    Feixoas, pinchei no enlace e non as recoñecín pola foto. Pero cando dixeche guayaba lembreinas, teñen un olor moi forte que se quedou por días no meu coche unha vez que levamos unhas dende Lavacolla ata A Coruña. Claro que agora que o penso, pode que as confunda coas papayas…

    Non foi o único enlace que pinchei. O outro fíxome entender mellor un comentario que deixache no meu blog unhas entradas atrás. Non sei qué dicir, só me deron ganas de darche unha aperta grande.

    E tamén bicos

    PD. ¡Neve! ¿Sabes o que é ver a Papá Noel con 30º á sombra?

  14. Es un asco que no podamos olvidar algunas fechas, menos mal que te pillo el aniversario rodeada de amigos, con nieve, con buena comida y con las culpas inútiles a buen recaudo.
    Has resultado ser una gourmet de la fruta tropical. Tengo que probar las guayabas de Brasil y la variedad de caquis que mencionas, deje de comerlos por lo de la aspereza. ¿Alguna sugerencia con los kivis que pican? ;-)

    Me alegra que la vida sea siempre tan poderosa.

    Muchos besicos

    PD: ¿qué tal tu cornea? Todas las heridas en los ojos duelen mucho, espero que la tengas ya curada

    • los caquis que luego te queda la lengua áspera también me resultan desagradables, pero la variedad Sharon (o Sharoni) son dulcecitos, ya verás!. (Los kiwis no están entre mis frutas preferidas, pero supongo que ya sabes que los llamados “golden” son mucho más dulces)

      la córnea herida todavía: ojo hinchado, dolor, ungüentos y colirios, gracias por preguntar, Caroliña. muá.

  15. He leido el texto y los enlaces… solo puedo decirte que son maravillosos y chorrean ternura y amor por todos los espacios que hay entre las palabras.

    Sobre la “culpa”, me niego en rotundo a imaginar “un Dios” vengativo. Pero si creo que nosotros mismos somatizamos de algún modo nuestros errores…pero ahora ya está, olvídalo y a torturarse con otra cosa :)

    Ha sido un placer leerte :)
    Un abrazo

  16. Querida Zeltia:
    Cuidado. Las úlceras en la córnea, como el remordimiento, suelen ser perdurables y recurrentes.
    Me ha gustado mucho tu bello artículo pero no puedo quitarme de la cabeza lo de la úlcera de la córnea. No la descuides.
    Bicos quentiños.

    • Soros: me estás asustando! [he ido al oftalmólogo y me ha recetado una pomadita y un colirio, pero la verdad es que me sigue doliendo mucho y además está muy feo]

  17. Mi ex tuvo varias úlceras ocasionadas por la lentillas, que al final dejó de usar por el bien de sus ojos, y se operó de miopía. A partir de ese momento, ni úlceras, ni gafas ni lentillas.
    Con lo que yo soy para probar todos los sabores, sobre todo si no pertenecen a mi educación gastronómica, no soy amante ni de los sabores tropicales (sobre todo frutas) y aún menos de los caquis y kiwis. Por cierto, ya que hablamos de frutas, relaciono este comentario con el que hacía sobre los ritmos de la Naturaleza: me gusta comer y cocinar los productos cuando son su época natural. A mí, por ejemplo, las berenjenas rebozadas y fritas siempre me recuerdan al verano.
    ¿Culpa? Sí, para nuestra desgracia somos de educación judeo-cristiana, y tenemos que aprender a vivir con la culpa, sin que domine nuestras vidas. Todos somos culpables de algo, en el pasado reciente o en el lejano. Lo malo es que la culpa es recurrente, y de vez en cuando nos asalta. Pero que nunca nos pare.

    Saludos desde esta república

  18. Bos días amicus:

    Qué ben me retratache , ise demo quédacheme que nin pintado,pois sí, manda carallo vintenove. Coma din un amicu meu :
    .- Beato !; tí comes coma un cura , durmes coma un santo e vives coma un diaño…
    Unha aperta moi forte pra tí , agora que istá a chegar o nadal, inda que eu sexa un pagano. Unha aperta moi “jrande”; tan “jrande,jrande”, qué poidas dicir : .- Carallo , qué apeta tan “jrande” teño!.
    Téñome que sair fuxindo e váiseme o tempo. Xa falaremos (de falar) con miudiño xeito.
    Deica logo Zeltia.

Deixar unha resposta

